Advertoriale,  Uncategorized

Ecologicul tango argentinian!

Timpul estimat pentru citirea acestui articol este de 4 minute.

*sfatuiesc cititorul sa parcurga randurile ce vor urma, ascultand in surdina Balada para un loco – Roberto Polaco Goyeneche si “Por una cabeza” – Carlos Gardel

Am lucrat o perioada pentru una dintre cele mai bune firme de salubritate din lume (Veolia Environnement). A fost o experienta deosebita din care am invatat, in primul rand, ca respectul pentru mediu este la fel de important ca si respectul pe care trebuie sa ni-l purtam intre noi, oamenii. In urma unei tombole organizate de conducerea societatii, am castigat o calatorie de sapte zile la Buenos Aires. Si pentru ca in perioada in care eram in Argentina, urma sa aiba loc la Buenos Aires un simpozion pe tema “Sa gandim in favoarea mediului”, am zis ca impusc doi iepuri de-odata: ma si relaxez, ma si documentez. Iar cand am aflat ca simpozionul avea sa se tina exact in hotelul in care urma sa fiu cazata, am fost de doua ori mai fericita. Dar nu si mirata de coincidenta. Pentru ca NH Hoteles Tango unde urma sa locuiesc timp de sapte zile, face parte dintr-un lant hotelier care respecta mediul si energiile regeneratoare. Asa ca, ce loc mai bun pentru a sustine un asemenea eveniment puteau sa aleaga organizatorii?

Abia asteptam sa ajung in patria Evei Peron, acolo unde oamenii danseaza tango pe strada celebrand frumusetea dansului si buna dispozitie. Aveam sa vizitez Plaza de Mayo – centrul istoric al orasului – si cel mai vechi cartier dinBuenos Aires, San Telmo.

In sfarsit, dupa un zbor care parea ca nu se mai termina (poate datorita nerabdarii mele de a dansa un tango la el acasa) am ajuns pe aeroportul Ministro Pistarini dinBuenos Aires. Am inchiriat o masina pentru a ajunge la NH Hoteles Tango, situat in centrul orasului, pe celebra strada Avenida 9 de Julio/Strada 9 iulie (denumita astfel pentru a cinsti Ziua Independentei Argentinei, strada cea mai larga din lume, cu o latime de 9 benzi). Am inchiriat pentru intregul sejur o masina electrica, foarte la moda acolo, urmand ca la intoarcerea in Romania sa o lasam tot la aeroport. In aproximativ 20 de minute am ajuns la hotel.

“Daca faci o greseala si te incurci, continua sa dansezi tango”, spunea personajul interpretat de Al Pacino in filmul “Parfum de femeie”)

Mie imi place tangoul: sa-l ascult si sa-l dansez, sa vad perechi cum se unduiesc ademenitor pe indracitele ritmuri argentiniene! Cand am vazut cladirea NH Hoteles Tango, am simtit ca numele nu-i fusese ales intamplator: o cladire istorica renovata, construita in 1956, in care elementele moderne se imbina perfect. 108 camere, sali de conferinta spatioase, bar comod, restaurant primitor, sala de fitness, personal calificat, permanent cu zambetul pe buze, gata oricand sa-ti stea la dispozitie. Si daca e tango, e si o floare prinsa-n par sau la rever! Aici erau flori peste tot. Va las sa vedeti imaginile, pentru ca ochiul vostru sa surprinda corect stilul simplu minimalist dar romantic si delicat, in acelasi timp, al interiorului NH Hoteles Tango.

In cele sapte zile zile cat am avut placerea de a sta in acest hotel, am simtit ca si eu contribui, alaturi de personalul hotelier, la crearea unei lumi mai bune. Functionand sub deviza “Wake up to a better world”, NH Hoteles Tango pune permanent la dispozitia clientilor sai produse cosmetice Aqua de la Tierra (exclusiv in hotelurile NH se pot intalni aceste produse) in ambalaje biodegradabile, prietenoase cu mediul. M-am bucurat sa descopar in setul de produse gasit in camera si demachiant (il uitasem acasa). Nu am avut problema cu alimentarea masinii pentru ca la hotel exista un punct de reincarcare. De fiecare data cand ne-a fost servita masa, nu au lipsit  mancarurile bio, asortate cu flori si zambete deosebite. Nu va mai spun ca, de cele mai multe ori, am luat cina intr-o atmosfera romantica, la lumina lumanarilor (eco, nu-i asa?) si am dansat frenetic pe acordurile lui Carlos Gardel (Por una cabeza). Caci, pe langa buna dispozitie oferita de aceasta perioada de relaxare, pe langa ospitalitatea si revigorarea oferite de gazdele primitoare, “dansul este putina nebunie care ne face tuturor bine.”

La seminarul despre mediu la care am luat parte, in spatioasa sala de conferinte a hotelului, s-a vorbit si despre programele “Green Light” si “Green Building”, programe in care este implicat si lantul hotelier NH.

“Copilul se naste cu pumnii inclestati; omul moare cu palma deschisa. Viata stie sa dea frau liber lucrurilor pe care le credem atat de importante.” Am citit asta in cartea lui John Maxwell, “Dezvolta liderul din tine”. La vremea respectiva nu am dat importanta prea mare acestor cuvinte. Dar acum imi dau seama ca ne-am nascut cu o mare capacitate de a ne proteja si de a proteja ceea ce ne inconjoara. Drumul prin viata il putem folosi si in favoarea mediului, Suntem multi cei care gandim astfel si cred ca “forta verde” are sorti de izbanda in multe orase, tari, culturi…

M-am intors acasa cu o impresie placuta despre  Argentina si mai ales cu experienta eco-bio a unui hotel care imbina perfect modernul cu traditionalul, utilitatea cu ingeniozitatea si grija pentru natura, cu angajati care au grija ca tot confortul fizic si psihic sa nu lipseasca musafirilor. Ca sa nu uit niciun amanunt din aceasta experienta, de cum am ajuns acasa, am inceput sa scriu “Jurnalul unei calatorii pentru o lume mai buna”, incepand cu cateva randuri pentru etapa cu numarul 13 (care-mi va purta noroc, 13 fiind si ziua mea de nastere) a concursului SuperBlog 2011.

Ti-a placut? Da mai departe!